Jag ser det snöar...

Ja se på faaan..! det snöar.. Tillhör det ovanligheten eller? nej..

Var ute och körde luddan lite idag så hon fick rusa av sig i en behaglig takt utan att springa arslet av sig..!
herregud va ponnystackarn är pigg!


Först så skrittade vi en bit...
En bit som bestod av en drag kamp..
Luddan ville trava.. och jag ville skritta..
Men till sist så fick jag min vilja igenom och vi gick 1km till en början.. Då jag smackade på henne blev hon så överlycklig så hon satte sig på rumpan! HAHA!!

Lite paff vi båda blev :) Men hon va väldans snabbt uppe på benen igen och sprang för glatta livet! :)
Vi var bara ute en kort sväng efter som hon hade ju stått sen sista tävlingen (27okt) så kondisen är väl inte den bästa just nu.. men den finns ju där ändå! Annars så skulle hon aldrig orka springa så där som hon gjorde :P

Ponnystackarn blev dyblöt av svett (Vilket som inte var tänkt... men det var hennes fel då hon är så snuskigt pigg).. Idag kändes de som att sitta och köra betongblock! Hände knappt något än hur mycket jag tog i henne.. Herregud.. Kan ni förstå hur pigg hon var då?? :P


Öronen var spetsade framåt och benen gick som trumpinnar,
snön ramlade ner från skyn.
Allt kändes så underbart,
underbart att få komma tillbaka till rockarden igen!
Jag satt bara där och mös,
så mysigt att sitta där.
Känna hur alla hennes muskler drar mig fram,
i ett snabbt tempo...
Jag finner bara ett enda ord...
Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0