Extremt farligt god kladdkaka

Tänkte jag skulle dela med mig mitt favorit recept på kladdkaka!

Smet:
100g Smör
2½dl socker
1 burk med kondenserad mjölk ( eller en halv. jag tar hela då blir den riktigt kladdig!)
4msk kakao
1½dl vetemjöl

Gör så här:
Smält smöret, blanda i socker, kakao, vetemjöl och den kondenserade mjölken så det blir en slät smet.
smörj och ströa en springform.
Grädda sen prick 20minuter.
kakan kommer att vara väldigt lös men den ska vara så!
låt den sen få stå och svalna.. gärna i kylen över natten

topping:
1burk kondenserad mjölk
2msk kakao
chokladströssel
1msk smör

blanda mjölken och kakao i en kastrull på spisen, rör om hela tiden i 10min och ha inte plattan för varm annars bränns den. När såsen börjar och koka, då är den färdig! Häll den sen över kladdkakan och lite strössel ovanpå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0